fredag den 23. april 2010

Det er ligesom at køre på cykel :)

Vil da lige starte med at vise mine første strikkerier efter en opskrift.

Jeg havde på daværende tidspunkt - okt. 2009 - ikke strikket siden 7. klasse.

Nu ventede jeg mit første barn og så skulle det forsøges, havde da dengang nået at strikke både et halstørklæde og en bluse med hjælp fra min mor, der hele tiden fortalte mig, hvad jeg skulle gøre, så jeg var spændt på, om jeg kunne huske det.

Min mor sørgede for garn og en bukseopskrift, jeg havde selv pinde liggende, havde et par enkelte fra dengang, som jeg af en eller anden årsag, havde fået besked på jeg skulle passe på, så vidste præcis hvor de var, så det var ikke svært at finde dem.

Da jeg bor på Falster og min mor i Odense, blev hun ved at sige, husk du kan bare spørge din mormor om hjælp, når du vil til og i gang.

Men en dag da jeg lå i sengen pga. kvalme (graviditeten) og småforkølelse, tænkte jeg, nu skal det prøves, var da spændende at se om jeg overhovedet kunne huske hvordan jeg slog masker op.
Det hele kørte bare, som om jeg aldrig havde lavet andet, var vildt overrasket over mig selv, og inden jeg havde set mig om, var jeg allerede halvt færdig med det første ben, og skulle nu til at tage ind, og det kunne jeg ikke hitte ud af, hvordan jeg gjorde, så måtte kapitulere og ringe til min mormor, som var noget overrasket over at jeg var nået så langt.

Da de endelig var færdige, gik jeg i gang med et par mere, bare i glatstrikning, de første var i retstrikning, for det var det, der stod i opskriften, havde dog besluttet at der skulle være huller til elastik i stedet for den løsning de havde lavet, så var allerede godt i gang med at ændre en del på opskriften. Spurgte lidt til råds igen, men det gik fint, da de begge var færdige, fik jeg hjælp af min mor til at sy dem sammen. Bagefter var jeg bare super stolt, og er jeg endnu, fatter bare ikke hvordan jeg kunne huske det, ca. 12 år efter, men det er ligesom at køre på cykel, man glemmer det aldrig - eller jeg glemte det aldrig :)
Wow det blev et langt indlæg, tror da aldrig, der er nogle der får læst det :)

Hvis du gjorde - du er for sej :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails