fredag den 20. december 2013

Konfekt - Odense marcipan


Så lykkedes det at få lavet årets julekonfekt. 

Desværre har chokoladen fået lidt for meget og er blevet kølet lidt for hurtigt af, simpelthen fordi jeg måtte gå til og fra nogle gange, det var ikke lige helt meningen. Så udseendet er ikke alt for kønt. 
Men de smager jo godt :)

Det var meningen, der også skulle være nogle med hvid chokolade, men det drillede helt vildt, især da jeg måtte slukke for det, før det egentlig var smeltet, så forsøg på at smelte det igen, det fungerede overhovedet ikke. Men sådan er det. Så må jeg forsøge en dag uden baby. 

Fik da bugt 600 g marcipan og næsten en hel pakke nougat. Så lidt er det blevet til.

De øverste med mandlen er ren marcipan med chokoladeovertræk.
Dem med de små sølv krymmel, er et langt tyndt marcipanbrød med nougat skåret ud og overtrukket.
Konfektkuglerne med snekrystaller er marcipan med nougat. 

Dem med marcipanblomsterne er den nye orange marcipan fra Odense marcipan, lavet efter opskriften i deres opskriftsblad fra i år. Den smager rigtig godt, men synes hurtigt jeg får for meget, men er heller ikke vildt pjattet med orange i slik osv. Men et enkelt stykke i ny og næ, det nyder jeg gerne.

Til allersidst blev der lige lavet to små marcipanbrød med nougat. 

Så umiddelbart nemme små lækre konfektstykker uden de store dikkedarer. Det skal nok få ben og gå på.

1 kommentar:

  1. Lækkert, jeg elsker konfekt - især de helt "kedelige" marcipan brød, gerne med et skvæt congac eller lignende.

    - Anne

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails