fredag den 23. august 2013

Jeg kunne godt!

Jeg ville så gerne lave en nusse/sutteklud til lillebror ala Milas'. Han har anden fra BR, det er super lækkert og blødt det stof, så måtte i gang med at finde ud af hvad det var for noget.

Samtidig ville jeg gerne kombinere hækling og stof, for at give lidt sansefornøjelser til lillebror. Så besluttede at selve dyret skulle hækles og så måtte jeg eller se hvordan jeg fik det til at lykkes.

Efter at have forespurgt lidt rundt omkring fandt jeg ud af at stoffet hedder Minky på engelsk, så måtte en tur på e-bay, for kunne ikke få stoffet i nogle af de stofbutikker, jeg tog en tur forbi.
Det blev bestilt hjem, og var længe ventet, da jeg gerne ville være sikker på farverne før jeg hæklede.

D. 16 kom det ind af døren og i går aftes fik jeg syet det sidste sammen:

Det var lidt svært at sy hovedet på, da der var fyld i, men det lykkedes efter et par forsøg.

Der er trykknap i halen, så sutten ikke bliver væk, det er en ting jeg har manglet på de nusseklude, jeg har set i butikkerne. Det var også derfor det endte ud med en abe, da det skulle være en der kunne "holde" sutten.

For at få lidt flere sanseindtryk med, fik den et par "arme" af et bånd og bomuldsstof, så er der lidt forskelligt at røre ved.

Da det er første forsøg, så kan jeg efterfølgende godt se at hovedet og halen har rykket sig lidt i forhold til hinanden, men udover det, er jeg bare super tilfreds, og faktisk mega stolt at det kunne lade sig gøre.

Hvis lillebror kommer til at kunne lide den lige så meget som storebror har kunnet lide sin and, så er der indkøbt til at der kan laves 3 stk. mere, men venter og ser. Har lidt andet jeg også gerne vil se om jeg kan nå inden han kigger forbi :)


Fakta:
Garn: Bomuldsgarn
Stof: Minky - købt på ebay - 100% polyester
Indeholder: Pudefyld
Andet: Satinbånd, lagenlærred og trykknap
Opskrift: Eget design! - specielt til lillebror :)

4 kommentarer:

  1. Hvor er den fin og kreativ!
    Hilsen Line.

    SvarSlet
  2. Ej, hvor er den altså blevet sød!

    SvarSlet
  3. Den er bare rigtig fin! Super godt gået - gad godt at jeg havde de evner! :D

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails