søndag den 22. august 2010

Skøn skøn lørdag!!

Skulle have nogle skønne tøser, deres mænd og babyer på besøg i går til grillaften, og havde lovet at købe kold kartoffelsalat, men min veninde gav mig lige en udfordring, at hun ville da meget gerne have hjemmelavet kold kartoffelsalat, så det måtte jo forsøges :)


Opskriften er fra min mor, du kan se den her hos min søster.
Jeg har dog tilføjet radiser, puttet purløgen i dressingen og pyntet med persille, men man kan jo altid tilføje sine egne små ting, der gør noget til en favorit :)

Var lidt nervøs for hvordan de ville tage den, syntes dressingen var meget salt, men det var inden tilføjelsen af kartofler, purløg, persille og tomater til pynt. 
Men så smagte den bare skønt!! 
Så nu har jeg også prøvet det, og jeg kunne :)

På onsdag skal jeg lave en super skøn suppe med Nachos chips, elsker bare den ret, men har ikke lavet den meget længe, men mon ikke det går. Den er fra en skøn bog der hedder Fedt af!!



Var også et smut på kræmmermarked og loppemarkeder i går.
Først var vi afsted på Nordfalster kræmmermarked og truckershow, som er hvert år i weekenden i uge 33.
Her fandt vi ikke rigtig noget, jeg så dog en masse Erik Kold bøtter, og tænkte på Helene, men der var ingen med kringlen på desværre. 


Så efter et par timer kørte vi hjem. Men på vejen hjem kørte vi forbi min gamle skole og den lille by der: Kraghave, som holdt børnevenligt kræmmermarked. Her var der gevinst, fandt de dejligste ting til Milas :)


Lige lidt legetøj 20 kr. stk. 

Gåvogn næsten ny med musik 150 kr.


Sød lænestol, dog trænger den til nyt betræk og har hul i bunden - rutschebane i plast lettere slidt - begge dele 20 kr. stk. 

Bord, bænk og stolesæt, som passer til den lille reol vi fandt på døllefjeldemusse marked i foråret.
Vi fik det til 100 kr. 
Desværre har det ene ben det ikke så godt, som det kan ses, så det er lidt vakkelvorn, men regner med vi kan hitte på en løsning, ellers får den en ny bordplade, hvor vi skruer benene på.

Gammeldags højstol rigtig god stand 50 kr. 

Så synes vi har fået rigtig mange gode ting for pengene. Det er så lækkert, vi må se hvor vi kan få plads :) Vores søn er vist lidt forkælet, men til den pris, går det nok :)
Glæder mig til vi kan give ham et børneværelse engang. 

Hav en rigtig god søndag allesammen!!

1 kommentar:

  1. Det er da super fine ting i der har fået fat i. :-)
    Godt at de blev glade for din kartoffelsalat, du kan nemlig godt lave god mad. Du skal bare lige ind i det igen.

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails