fredag den 13. juli 2012

Overraskelses hygge og mad :)

I onsdags overraskede jeg og to andre piger min søster, til en omgang eftermiddagshygge. Da det bare skulle være stille og rolig hygge var vi ikke flere, og tror også det var godt nok, for B var lidt træt og vi havde en med en kraftig forstuvet fod, så det blev noget med en masse snak og mad.

Jeg havde lavet en madlagkage, den smagte bare mums. Desværre blev avocadomosen på toppen lidt mørk, selv om jeg havde tilføjet citron. Så skal den laves igen, venter jeg med dette til i sidste øjeblik.

Ideen opstod egentlig ved at jeg og R gik rundt og lavede sjov med, hvad man kunne putte i madpandekager. Så da B og jeg elsker rejer og laks, var det en selvfølge at den skulle da afprøves.

Det blev til denne madlagkage:

Indhold - remset op nede fra og op:
madpandekage
flødeost
ruccolasalat
røget laks

madpandekage
flødeost
ruccolasalat
rejer

madpandekage
avocado most med citron, creme fraiche, salt og peber - mere peber end salt

pynt: 
rød peber og stenbiderrogn.

Stenbiderrognen blev serveret sammen med, så der var mulighed for at putte en masse på. Der blev også serveret nogle super gode meget grove baguettes fra Bilka, de var bare super gode.

Det smagte bare super godt, så er du til mad med et strejf af søen, så lav dette til lidt tøsehygge eller andet. Den mætter mere end lige regnet med.

Udover denne frokost blev der også serveret en super fin mavekage lavet af en af de andre piger. Almindelig chokoladekage beklædt med fondant, mums, det var en god chokoladekage :)


Super hyggelig eftermiddag, og hovedpersonen blev glad - det var hovedsagen :)

3 kommentarer:

  1. Det ser altså bare rigtig lækkert ud og hvor var det bare sødt af jer sådan at hygge om B :) Er helt sikker på hun har værdsat det rigtig meget :D

    SvarSlet
  2. Tak for en super hyggelig eftermiddag.
    Det var SÅ skøn frokost. Lige efter min smag. Mums!

    SvarSlet
  3. Det ser virkeliggodt ud. Tak for inspirationen:)

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails