tirsdag den 30. oktober 2012

Endelig tid ved symaskinen

Min alenedag søndag stod bl.a. på oprydning af kreahjørnet, men jeg fik da også lidt tid til at sidde ved symaskinen. Havde tre mål for den uge, jeg skal være alene i, nåede dem alle søndag. Det er jo skønt, så skal jeg bare lave de småtterier, jeg lige føler for resten af ugen.


Det første der blev færdig, var dette forklæde til Milas. Det er vendbart, dog er begge sider med CARS, da det er det stof jeg har allermest liggende af + at Milas bare elsker CARS.

Så nu er han klar til at bage julesmåkager med mig i år. Det er skønt, håber bare ikke det er alt alt for stort. Nu må vi se når han er hjemme igen.


Det næste var denne taske til min søster. Har for længe siden lovet at lave den til hende, til hendes broderier, da hun manglede en, hvor selve rammen, hun bruger, når hun broderer, kunne være i. Er blevet ved med at glemme det, og var meget i tvivl om hvordan det skulle kunne lade sig gøre at sy den sammen, uden det blev vildt grimt omkring lynlåsen. Brugte da også ca. 3 timer på den, da syningen (som forudset) blev ved at drille omkring lynlåsen, men endte med at hitte en løsning, men nu har jeg da lært det :)

Den måler 35x35 og det yderste er voksdug.

Havde startet med at klippe stof til 25x25, havde glemt målene, så nu har jeg stof liggende klippet til en mindre taske, ved dog ikke om jeg får den lavet + jeg mangler en lynlås.


Det allersidste var denne elefanthue, som jeg er meget spændt på om passer, men må væbne mig med tålmodighed indtil lørdag. Troede den ville drille rigtig meget, men den var bare super nem, og er bestemt ikke den sidste jeg syr, hvis den passer ham. Det er Hanne der har lavet mønstret, det kan findes lige her: Krudtfuglen.
Tak for et super fint og nemt mønster, er spændt på om jeg kan finde ud af at forstørre det, når han bliver større :)

Huen er syet i jersey og fleece, så den skulle gerne være dejlig varm her til den kolde tid.

Rigtig skønt at få syet lidt igen, og håber jeg når lidt mere i aftenerne til mine mænner kommer hjem igen. Ville være skønt at kunne få lavet lidt mere til lillemanden, han mangler en del forskelligt.

1 kommentar:

  1. Nej hvor har du nået meget :) og sikke fine ting. Er ked af du fik klippet forkert i starten. Håber det går.

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails