tirsdag den 28. december 2010

Dejlig dag i dag :)

Her startede dagen med en omgang armeriddere, det har jeg aldrig prøvet at lave før, men nu hvor lillemanden ikke var hjemme, skulle det afprøves. Resultatet blev rigtig lækkert.
Jeg anede ikke det var så nemt at lave, så havde jeg da forsøgt at lave det noget før :) har altid troet det var meget avanceret :)

Jeg lavede dem på denne måde - Armeriddere:
2 dl mælk
1 æg
4 stk. toastbrød
kanelsukker
smør til stegning

æg og mælk piskes sammen - jeg piskede det i et glas med en gaffel, lige som når jeg laver røræg :)
Lad toastbrødet ligge og suge i denne masse.
Derefter drysses de med kanelsukker og steges på panden til de er gyldne.

Spises med syltetøj til.

Her til aften var vi et smut på Sushi restaurant med gode venner og deres bebs. Så super hyggeligt.
Havde aldrig smagt sushi før, det smager rigtig godt, er dog ikke sådan wow det må vi have hele tiden, men følte for første gang i lang tid, at jeg fik noget for mine penge når nu jeg var ude og spise. Det sker ellers sjældent hernede, synes mange af vores restauranter er faldet af på den. Men dette mad var godt, og der var rigtig god service.
Det var super skønt lige at hygge med vennerne imellem alle familiebesøgene. Vores to drenge opførte sig rigtig eksemplariske, med undtagelse af  da lillemanden lige hældte vand ud over det hele og fyldte hele gulvet med mad :) Men de smagte på en del og hyggede sig lige så meget som os voksne, det var bare skønt :)

Så det har bare været en rigtig dejlig dag. Udover hygge stunder, har den dog også stået på rengøring og oprydning i lillemandens legetøj, så han nu ikke længere har et babyhjørne, men et drengehjørne, han er ved at være en stor dreng :)

Dagen i dag blev også dagen, hvor jeg rundede de 100 faste læsere, tænk at der er så mange der sidder derude bag skærmen og har lyst til at se hvad jeg laver. Tak fordi i er der, og tak for jeres dejlige kommentarer!

Håber i andre har haft en lige så skøn dag!

2 kommentarer:

  1. Hej søde.

    Hvilken restaurant var det? Den gamle Bobs eller den oppe i byen.

    Tillykke med de 100 faste læsere - du er altså også dygtig.

    Kram.

    SvarSlet
  2. hej søde..
    det var den gamle Bobs, den er super hyggelige og bare super service, ungerne hyggede sig så meget, selv om lillemanden mente han skulle stå op i højstolen, så holde fast i ham og spise det er ikke let haha :)
    Tak :) er overrasket over at der er så mange der læser med :)
    Knus

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails