onsdag den 14. marts 2012

Filtede futter til Milas

Har endnu engang forsøgt mig med filtede futter herhjemme, det første forsøg gik jo desværre ikke så godt. Men Milas manglede sutsko og synes det er svært at finde nogle ordentlige til ham i hans størrelse, hvis det ikke lige skal være alm. sko.

Så jeg forsøgte mig igen. Denne gang gik det bedre, jeg slog præcis det antal masker op, der stod i opskriften. Så de blev som forventet i første forsøg for store, men det er egentlig ikke så slemt, her i de lidt større størrelser. Der fungerer det ok at de er lidt for store. Så de bliver brugt herhjemme og er dejligt varme.

For at få dem til at filte nok, måtte de lige i en tur i vaskemaskinen på 60 grader. Men så blev de også filtet :)

Jeg har smurt formgummi fra Panduro nedenunder, så han ikke glider rundt, det fungerer bare super godt. Det kan kun anbefales. Regner med at smøre lidt af det under nogle af hans hjemmestrikkede strømper, for det er ikke altid han gider have sutsko på, og så glider han rundt på vores trægulv. Men så er det rart der er en løsning på det.

Har også noget grønt garn af det samme som er brugt til disse, men kan simpelthen ikke finde det, det er drøn irriterende, for ville lave et par mere som han kunne have som ekstra i DP, og så ville det være fint de ikke var ens. Håber jeg finder det på et tidspunkt, mens han stadig skal bruge sutsko :)

Det færdige resultat:

3 kommentarer:

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails