onsdag den 23. februar 2011

Multinålepude - fin men helt skæv.

Lånte Troldemoars symaskine da vi havde kreadag i søndags, så da kæresten ikke var hjemme mandag aften måtte jeg lige prøve, om jeg nu også kunne sy på maskine helt alene. Det har jeg jo aldrig prøvet, der har altid været en eller anden at spørge til råds.

Var egentlig meningen jeg ville applikere, men endte med at forsøge mig med Fru Melgaards fine multinålepude.
Den er blevet ret vind og skæv, men færdig blev den da, det tog så også et sted mellem 2½-3 timer, for brugte nok 1 times tid på at slås med symaskinen = mig og undertråd er ikke gode venner.

Nåede heller ikke at blive færdig inden kæresten kom hjem, men syede den dog færdig alligevel.

Selv om den er vind og skæv synes jeg den er rigtig fin, det er nogle gode stofstykker jeg har fået sat sammen, føler jeg. Synes ellers jeg havde lavet alle stykkerne lige store, men alligevel hælder den lidt til den ene side, meget mystisk. Desværre står jeg bare lige nu med det problem at jeg ikke aner om jeg får den brugt haha.

Men nu har jeg prøvet og med lidt kamp, ja så kan jeg faktisk godt sy uden nogle at spørge til råds, og det var det der var øvelsen, så må jeg hitte på, hvad jeg skal med den på et andet tidspunkt :)

Færdigsyet er firkanterne ca. 12x12, så det er ikke nogen helt lille sag.

Hermed to sider af samme sag:

5 kommentarer:

  1. hvor er den blevet go, godt du får lidt nytte af maskinen :) jeg har fundet ud af hvordan man strammer og løsner undertråden, der sidder en lille skrue på den man lægger undertrådsspolen i, den skal man skrue på:)

    SvarSlet
  2. Fint projekt.

    Skruen på spolehuset skal stå præcis sådan, at tråden IKKE løber ud, når du har sat undertrådsspolen i spolehuset og holder den i snoren i luften :)

    SvarSlet
  3. De er saftsuseme fine. Hvor er det en super god ide!

    SvarSlet
  4. Jeg synes den er blevet rigtig flot - skæv eller ej ;-)

    SvarSlet
  5. tak allesammen... den er også taget i brug, men tror jeg skal have lavet en hank eller et eller andet, så jeg lige kan nuppe den med mig som en taske :)

    Louise >> tak for din fine forklaring, den gjorde lige at det lykkedes for mig at ændre det så det passede tusind tak :)

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails