mandag den 9. april 2012

Påskeæg - småkager ala Dr.Oetker

Havde lidt travlt før påske, så det var ikke mange påskeæg, jeg fik forsøgt mig med. Men disse var hurtige og lige til at gå til, for lidt skulle der da være, når vi gik gæster fredag.

Opskriften er fra Dr.Oetker, og da jeg ikke har en masse forskellig kagegrej selv, men altid låner af min søster, valgte jeg at forsøge mig med det de fleste har i skabene, også for at vise, at man altså ikke behøves et spækket lager til kagebagning, for at lave nogle super skønne småkager.

Regner stærkt med at nå Milas bliver lidt ældre så skal han være med til at pynte, for det er bare en super måde at få børn med til lidt hygge.

Havde lidt krymmel fra Dr. Oetkers julesortimentet, så det var det, der blev brugt. Trods guld og sølv perler, synes jeg de er lidt ala påske.

De smager i hvert fald super godt, og kan varmt anbefale dem til andre tidspunkter også. Synes ikke de deciderede er til påske, uden pynt kan de sagtens bruges til almindelige småkager. Samtidig tror jeg ikke helt jeg forstår hvad deres dessertskeer er, for i stedet for de 15 stk. der ca. skulle blive, valgte jeg at lave dobbeltportion, og det kom der så ca. 70 stk. ud af :) For mig er en dessertske, en lidt større teske, men det er vist ikke helt det der var meningen haha.
Så småkager var der nok af :)

Lige et billede af det færdige resultat - pyntet med alm. glasur og krymmel:

Håber i alle har haft en skøn påske :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails