mandag den 9. januar 2012

Boganmeldelse: De udødelige 2 - Blå måne af Alyson Noël


De udødelige 2 - Evermore af Alyson Noël

Fakta:
Udgivelsesdato: 8. juni 2010
Forlag: Alvilda
Originalsprog: Engelsk - The immortals - Blue Moon
Nr. 2 af en serie på 6 bøger.

Midt i Evers lykkerus sker der en meget mystisk drejning. Den nye dreng Ramon dukker op og hun har en virkelig dårlig mavefornemmelse, når hun ser på ham. 

Damen begynder at få det skidt og fra det ene øjeblik til det andet kender han hende ikke, hun kan læse hans tanker og han har fået en aura.

Da resten af skolen samtidig bliver sammenspist som en stor familie trods fejder og forskellig popularitet, må Ever erkende at der er et eller andet riv rav ruskende galt, og hun er den eneste der kan ændre det.

Denne bog fangede mig lige så hurtigt som 1'eren og jeg slugte også denne 2 dage. Dog synes jeg det er mystisk at Damen ikke virker som om han kender Ramon. Efter deres oplevelse med Drina, virker det unaturligt han ikke siger noget til Ever, men det kan også være at han ikke genkender ham. Dette bliver hverken be- eller afkræftet i bogen, så det er kun en ting jeg har undret mig over.

Men udover dette har jeg ikke noget jeg kan sætte fingeren på, det er bare en god bog. Masser af teenageproblemer blandet med det overnaturlige på den helt rigtige måde. For mig kan denne bog sagtens måle sig med 1'eren, og jeg ser frem til at læse den næste, da der er en del løse ender som bliver spændende at finde ud af, og som jeg håber der bliver belyst i efterfølgerne. Især hvad blev der af Ava? Kan det være sandt det Roman siger? jeg ved ikke, hvad jeg skal tro.

Kan kun sige at denne serie er lige noget for en kvinde som mig, der ikke helt kan slippe de gode ungdomsbøger især ikke krydret med lidt science fiction.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails