mandag den 30. januar 2012

Rasmus Klump hue str. 2 år

Da Milas skal være Rasmus Klump til fastelavn, har jeg strikket ham en Rasmus Klump hue.

Jeg havde ikke lige nogen opskrift, men har strikket et par stykker af hestehalehuen, så kunne huske den ikke tog så lang tid at lave. 

Så derfor startede jeg med udgangspunkt i den, men hvor jeg kun har strikket rundt.

Jeg har undervejs forsøgt at skrive ned, hvordan den er lavet, men er der nogle fejl, så sig til :)

Rasmus Klump hue – str. 2 år
Strikkes på pind 6
Slå 68 masker op, strik rundt på strømpepinde eller rundpind
Runde 1 – strik vrang
Runde 2-13 strik rib - 2ret, 2 vrang osv.
Runde 14 – strik vrang
Runde 15-19 glatstrik (evt. en runde mere)
Runde 20 – fortsæt i glatstrik, men tag ind – 10 m, 2 sammen,* 9 m, 2 sam*, *-* gentag i alt 4 gange, 10 m, 2 sammen
Runde 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33, 35, 37, 39 – strik ret
Runde 22 – fortsæt i glatstrik, men tag ind – 9 m, 2 sammen,* 8 m, 2 sam*, *-* gentag i alt 4 gange, 9 m, 2 sammen
Runde 24 - fortsæt i glatstrik, men tag ind – 8 m, 2 sammen,* 7 m, 2 sam*, *-* gentag i alt 4 gange, 8 m, 2 sammen
Runde 26 - 8 m, 2 sammen,* 7 m, 2 sam*, *-* gentag i alt 4 gange, 8 m, 2 sammen
Runde 28 - 7 m, 2 sammen,* 6 m, 2 sam*, *-* gentag i alt 4 gange, 7 m, 2 sammen
Runde 30 - 6 m, 2 sammen,* 5 m, 2 sam*, *-* gentag i alt 4 gange, 6 m, 2 sammen
Runde 32 - 5 m, 2 sammen,* 4 m, 2 sam*, *-* gentag i alt 4 gange, 5 m, 2 sammen
Runde 34 - 4 m, 2 sammen,* 3 m, 2 sam*, *-* gentag i alt 4 gange, 4 m, 2 sammen
Runde 36 - 3 m, 2 sammen,* 2 m, 2 sam*, *-* gentag i alt 4 gange, 3 m, 2 sammen
Runde 38 - 2 m, 2 sammen,* 1 m, 2 sam*, *-* gentag i alt 4 gange, 2 m, 2 sammen
Runde 40 - 1 m, 2 sammen,* 2 sam*, *-* gentag i alt 4 gange, 1 m, 2 sammen
Runde 41-43 – strik ret = 8 masker
Runde 42 – Strik maskerne sammen 2 og 2 = 4 masker
Træk snoren gennem de sidste masker – Luk

Lav en pompom i hvidt garn, sy den fast. 

8 kommentarer:

  1. Hvor er den herlig! Håber du viser et billede af Milas i fuldt outfit:-)

    SvarSlet
  2. Skal prøve om jeg kan få ham til det :)
    KH Micha

    SvarSlet
  3. hej Micha. Jeg har lige set dit påfuglesjal. det er utroligt smukt. Er det muligt at få/købe opskriften. Hilsen Winnie
    Er det muligt er min e-mail winniejorgensen@hotmail.com

    SvarSlet
  4. Hej Winnie
    Opskrift kan købes lige her:
    http://micorbis-shop.dk/?p=productMore&iProduct=68

    God fornøjelse :)
    KH Micha

    SvarSlet
  5. Hej Micha ! Fantastisk blog du har dig her=) kunne du tænke dig at strikker en hue til min søn mod betaling? Han er 1 år og skal være Rasmus klump til fastelavn i dp.. mangler dog huen! Skriv gerne på mariakromannras@gmail.com =)=)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg desværre ikke nå. Da jeg langt fra er færdig med Milas' kostume.

      Slet
  6. Hej Micha

    Min klasse skal lave en pandekagebutik med Rasmus Klump tema. Vi havde tænkt på en maskot, som var udklædt som Rasmus Klump.

    Kunne du lave et kostume til en 15 årige dreng ?

    Skriv gerne på Mail: Vineth@Hotmail.dk

    så vi også kunne finde ud af prisen. Det er ikke noget der haster, da vi først skal bruge det i slutningen i November

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails