søndag den 29. januar 2012

Stjernebukser

I sidste uge blev disse endelig færdige. Jeg har godt nok bøvlet meget med dem.

Jeg så dem i Stof2000 i Svendborg i den baige/brune stjerneudgave og måtte bare købe mønstret.

Det er samme mønster som de grønne til hans fødselsdag er syet efter.

Da jeg ikke har lavet ribtalje med snører før, skulle jeg forsøge med de der huller, så det var holdbart. Kæresten og Milas har nemlig været så søde at købe mig nogle tænger til sådan nogle ting.

Men det gik bare galt, galt, galt.
Jeg startede med at stryge vlies bagpå, så det blev tykkere, det virkede ikke, ringene faldt ud. Da jeg så endelig havde fået de til at holde nogenlunde, men med sort anoraksnor i. Fik jeg tid til at tage et smut i stof2000 igen, og faldt over den grå anoraksnor, der passede til. Så mig hjem og udskifte den sorte, men så røg ringene ud igen.

Så jeg måtte i gang med at sprætte linningen af igen, og lagde så to stykker bomuld sammen, så ringene blev sat i, igennem 3 lag stof. Det virkede, endelig :)
Det var en sød ekspedient i stof2000, der gav mig det råd, da jeg fortalte jeg havde haft så meget bøvl med dem. Så det er hermed givet videre :)

Men nu er de også præcis som de skal være, og passer bare så godt sammen med hans sorte langærmet T-shirt med McQueen :)

2 kommentarer:

  1. Superfine bukser Micha :-) Trods bøvlet - men så ved du det til en anden gang ;-)

    SvarSlet
  2. Ja det er da altid noget man lærer noget af det :) nu skal jeg bare lære at sy bluser, men mangler et godt mønster :)

    Har helt glemt at skrive at den grå tittekant + lommen bare er stoffet på vrangen :)
    KH Micha

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails