søndag den 9. maj 2010

Lidt frugt & grønt :) - og et spejlæg :)

Er vist bidt af en gal hæklenål lige i øjeblikket.
Har de sidste par dage været i gang med lidt frugt og grønt, har ikke lige nogen opskrift, så de er lavet ud fra hovedet og hvordan jeg lige syntes :)
Har desværre ikke mere mint grønt, ville ellers gerne havde lavet et par pærer mere, det er den jeg er mest tilfreds med :)

Har også hæklet et rødt æble, men har ikke lige fået taget et billede - men det kommer :)

De grønne blade har jeg syet fast efter jeg hæklede dem, da Milas ikke så gerne skulle kunne rive dem af, når han leger med det... Det var også bare nogle jeg lavede ud fra en ide, og syntes de blev meget gode, så skrev lige ned hvordan jeg gjorde.

Opskrift på grønne blade:
4 lm - vend
3 fm - 2 lm - vend
4 fm (den første i den ene lm) - 2 lm - vend
5 fm - vend
5 fm - vend
3 fm - 2 fm sammen = 4 fm - vend
2 fm - 2 fm sammen = 3 fm - vend
1 fm - 2 fm sammen = 2 fm - vend
2 fm sammen = 1 fm - LUK

Fremgangsmåde:
Spejlægget lavede jeg ved at lave en gul cirkel og en hvid, hækle dem sammen - lige fylde dem med celofan inden jeg lukkede dem helt, så blommen knitrer, når man trykker på den. - og så ellers bare forsætte rundt som jeg lige syntes med fm - stm - hstm.

Blommen kunne godt havde været lidt mindre, og måske også lidt asymetrisk, men tænkte det var nemmere med det første spejlæg at lave den rund, så jeg var sikker på den hvide del og den gule var 100% ens.

Men mon ikke jeg får lavet nogle flere, synes det er super hyggeligt, sådan at lave Milas' legetøj og så er jeg sikker på der ikke er alt det thalater i og hvad det ellers hedder, der er i noget legetøj.

1 kommentar:

  1. sidder og jubler over det ikke kun er mig der går amok i hæklet legemad.
    Super gode frugter og dit spejlæg er helt vildt fint (sådanne en tror jeg jeg prøver at lave i aften (og god ide med celofan i, så det knitre)

    Kh Mette

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails