lørdag den 8. oktober 2011

Vanish Whitening

Da jeg er i gang med at afprøve Vanish som buzzador, ville jeg gerne vide om mit tøj egentlig blev hvidt lige som der loves i reklamerne. Da hvidt tøj ofte virker mere beskidt end farvet, har jeg ved forsøgene tilsat den grønne extra hygiene, for at se om den kunne tage den fugtig/klamme lugt tøjet godt kan få ved at stå i blød.

Jeg har derfor forsøgt mig med disse tre produkter.
Vanish Oxi Action Crystal White Gel Pletfjerner
Vanish Oxi Action Crystal White
Vanish Oxi Action Extra Hygiene

Da jeg brugte Crystal White pulveret i maskinen skete der ikke det store med mit hvide tøj. Det blev ved at have samme gråhvide farve, og blev bestemt ikke i nærheden af så hvidt, som det havde været ved køb.
Så forsøgte jeg mig med at lægge det i blød og der begyndte der at ske noget. Mit tøj blev faktisk hvidere. 
Jeg havde samtidig tilføjet noget af den grønne Extra Hygiene, da en veninde havde læst et sted at det godt kunne tage deomærker i tøj, hvis det blev lagt i blød i det. Resultatet blev at mit tøj blev hvidere (ikke lige så hvidt som fra nyt), men deomærkerne forsvandt ikke helt. Så det kan ikke tage alt. Men jeg fik da hvidere tøj. 

Ved forsøget med min søns tøj, lagde jeg det i blød i Crystal White pulveret og Crystal White Gel Pletfjerner, de to ting sammen må jeg sige hjalp.
Lige et par billedeksempler med min søns tøj:

Vil nok i fremtiden blande disse to, hvis jeg gerne vil have mit tøj hvidere, for Crystal White Pulveret virker ikke lige så optimalt alene. Dog må jeg sige jeg er lidt skuffet over at det skal ligge i blød for at virke, det med at man bare kan putte det i maskinen sammen med tøjet, havde jeg virkelig håbet på virkede, men desværre ikke her.

Tror desværre ikke jeg ofte vil bruge whitening til mit tøj, da jeg i hverdagen hverken har tid, overskud eller plads til at skulle have alt mit hvide tøj liggende i blød før jeg vasker det.  Det kan være det får en tur engang imellem, men nok ikke så ofte som behovet er. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails