torsdag den 15. december 2011

Æbleskiver med kanel

Så fik jeg afprøvet endnu en af varianterne i æbleskivebogen. Denne gang grunddej med 2 tsk kanel.
Det var egentlig meningen, det skulle ende med sprøde kanelæbleskiver beskrevet på s. 24
Men det lykkedes overhovedet ikke.

I denne variation skal man smelte smør og farin i æblskivebageren inden dejen hældes i. Dette forsøgte jeg også, men farinen blev bare brændt og smagte vildt dårligt. Disse æbleskiver kan ses på det første billede, det er de meget sorte varianter.
Så det kan jeg bestemt ikke anbefale.

Men æbleskiver lavet på almindeligvis, hvor der er tilføjet kanel, kan jeg dog kun anbefale. De smager super godt og kanelen gør dem meget julet.

Så vil du lige give dine æbleskiver et ekstra julepift, så tilsæt lidt kanel.
Denne gang lykkedes det mig også at få de fleste æbleskiver runde, så øvelse gør mester :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails