onsdag den 7. december 2011

Æbleskiver med syltetøj

Så fik jeg også forsøgt med æbleskiver med fyld i midten.

Jeg startede med at lave en grunddej, hvor jeg tilføjede lidt vanillesukker og fandt det syltetøj frem jeg ville putte i.

Herefter fyldte jeg hullerne halvt op med dej, lod det sætte sig lidt 1-2 min. og tilføjede så en klat syltetøj i midten, og fyldte resten af hullet op med dej.

Når så dejen begyndte at boble op, skyndte jeg mig at vende æbleskiverne, selv om fyldet for oven stadig var lidt flydende, ikke meget, det skulle gerne være næsten helt fast. Dette var for at få æbleskiven rund på begge sider.

Desværre er det ikke helt nemt, så somme tider gled syltetøjet ud fra midten, og havnede ned i æbleskivebageren, når jeg vendte æbleskiven. Men efter lidt forsøg, gik det nemmere.

Det er faktisk ikke så svært som jeg troede. Så er ikke sidste gang, jeg forsøger at lave æbleskiver med fyld.

1 kommentar:

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails