fredag den 30. december 2011

Boganmeldelse: De udødelige 1 - Evermore af Alyson Noël


De udødelige 1 - Evermore af Alyson Noël

Fakta:
Udgivelsesdato: 10. marts 2010
Forlag: Alvilda
Originalsprog: Engelsk - The immortals - Evermore
Nr. 1 af en serie på 6 bøger.

Ever bor hos sin tante i Californien efter en alvorlig trafikulykke der dræbte hendes mor, far, søster og hund. Ever overlevede ulykken, men er ikke længere den samme. Fra at være den mest populære pige på sin gamle skole, er Ever nu indesluttet og gemmer sig i store hættetrøjer. Eller hvad er det hun forsøger at skjule? For efter ulykken har Ever fået den skræmmende evne at kunne se andres auraer og høre deres tanker.

Udover to gode venner tænker alle på skolen at hun er en freak. Disse tanker forstummer når hun taler med Damen, den nye hotte fyr på skolen, og hun falder pladask for ham. Men Damen er ikke en almindelig teenagedreng. Han kan høre hvad hun tænker og ved hvad hun er. Når Ever ser ham ind i øjnene føler hun, hun kender ham, men hvorfor? Pludselig dukker der en pige op som forsøger at dræbe Ever, men hvorfor og hvad har hun med Damen at gøre?

Rigtig god bog som jeg læste på 2 dage. Da jeg ikke kendte så meget til selve serien i forvejen - kun kendte dens genre. Blev jeg noget overrasket over at finde ud af hvad Damen egentlig var.

Det er en rigtig fin og velskrevet bog, hvor man får en meget deltaljeret beskrivelse af denne bratte ændring der sker i Evers liv. Hvordan hun forholder sig til døden og hendes nye evner.

Jeg ser frem til at læse de andre bøger i serien, men har desværre fået at vide at seriens højdepunkt er 1'eren. Så har ikke de store forventninger til resten af serien.

Men er du til bøger som twilight så er dette helt sikkert bogen for dig. Jeg synes klart bedre om denne bog end twilight, da der trods detaljerede beskrivelser af Evers følelser til Damen ikke er lige så mange forklaringer og gentagelser af disse følelser, som jeg synes der var i twiligt, og det kan for mig godt blive kedeligt i længden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails