tirsdag den 20. december 2011

Hannah huer - hestehalehuer

 Min første hestehalehue - Hannah hue

Super nem opskrift, hvis man køber garn der passer til med det samme og ikke som jeg, starter med at købe dette fine garn i blå/grønne nuancer, som viste sig ikke at passe i pindstørrelsen. Så måtte hen og regne efter for at finde ud af hvor mange masker jeg skulle slå op, og endte derfor med at strikke den hue 2-3 gange ca. suk.

Men endte med at blive færdig, overvejer dog at strikke en ny, da den er blevet noget tynd i det.

Noter:
Slog 108 masker op - lukkede 10 masker.
Første indtagning: 12 m, 2 m sammen - 7 omgange
osv.

Var ellers meget spændt, da jeg fik garnet hjem. Købte det på ebay. Men er mere og mere skuffet, men ikke over garnet, mere over at jeg stadig ikke kan hitte ud af at købe det rette garn.

Men 1 stk. hue er færdig, og det er en super god hueopskrift. Dejlig nem, hvis man køber det rette garn.
Samtidig er det altså bare super smart, at kunne have hestehale med hue på.
Er dog stadig i tvivl om jeg er huemenneske, måske ikke, og måske derfor jeg synes den driller.

Men har da strikket en hue mere til julegave, den blev givet i lørdags, så kan derfor vise jer dette billede af den:

Strikket af 3 nøgler strømpegarn fra Bilka - 3 tråde på pind 6. Ved at bruge 3 tråde passede garnet til opskriften, så derfor kunne jeg denne gang følge opskriften, det eneste jeg ændrede på var, at jeg lagde to pinde til i højden inden indtagningerne. 

Den blev meget bedre end den første. Så måske jeg skulle strikke en magen til til mig selv. 
Knapperne er købt i stof og stil.

2 kommentarer:

  1. ..DET var ski da smart.. :) uff jeg ønsker at jeg gad/kunne strikke.. det var lige en hue for mine døtre

    SvarSlet
  2. De er da blevet rigtig gode :-)

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails